از کدام حوله برای صورت استفاده کنیم؟

پاک کردن صورت با یک حوله مناسب برای داشتن پوستی سالم ضروری است. برای محدود کردن انتقال باکتری های خاص، توصیه می شود از حوله ای که فقط برای صورت در نظر گرفته شده است استفاده کنید. سوال این است: بهترین حوله ای که باید برای صورتم استفاده کنم کدام است؟ در اینجا چیزی است که باید در مورد آن بدانید.

این شی به ظاهر ساده می تواند به سرعت پوست شما را خراب کند. در واقع، نوع نامناسب حوله صورت می‌تواند اپیدرم را خشک کند و سد چربی پوست را از بین ببرد، که می‌تواند باعث کم‌آبی و تحریکات پوستی شود. برعکس، یک حوله مناسب این قدرت را دارد که پوست را نرم کند. برای صورت، بهتر است یک حوله نرم و کرکی میکروفایبر، موادی که قدرت جذب رطوبت را بدون آسیب رساندن به پوست داشته باشد، انتخاب کنید. هنگامی که حوله مناسب را انتخاب کردید، وقت آن است که از آن به درستی استفاده کنید. برای از بین بردن رطوبت اضافی پوست و جلوگیری از مالش تهاجمی و مکرر، از حرکات نوازش ملایم استفاده کنید. با این حال، پاک کردن صورت پس از شستن یک واکنش طبیعی به نظر می رسد. با این حال، در واقعیت، اگر پوست مرطوب بماند، محصولات مراقبت از پوست بهتر نفوذ می کنند. بهتر است صورت خود را زیاد با حوله پاک نکنید و در نتیجه پوست خود را مرطوب نگه دارید.

بدن و صورت: آیا باید از همان حوله استفاده کرد؟

پاک کردن صورت با حوله بدن ممکن است در نگاه اول بی ضرر به نظر برسد، اما این ژست باید از روال زیبایی شما منع شود. یکی از اولین دلایل رعایت بهداشت است. در واقع، باکتری ها، قارچ ها، کپک ها، مخمرها، سلول های مرده و غیره می توانند در الیاف مستقر شوند. بنابراین، اگر از همان حوله ای که برای بدن روی صورت خود استفاده می کنید، خطر انتقال این میکروارگانیسم ها به پوست صورت خود را دارید. دلیل دوم این است که بقایای محصولات آرایشی و بهداشتی (ژل دوش، دئودورانت و …) که پس از چندین بار استفاده جمع می شود، به ناچار روی صورت شما نیز می نشیند. حال اگر این اجزا به صورت شما برسند، می توانند باعث ایجاد بثورات پوستی، مسدود شدن منافذ و سوزش شوند. علاوه بر این، پارچه تری نخی که برای حوله های حمام ترجیح داده می شود، می تواند به ناحیه ظریف صورت آسیب برساند و باعث واکنش های پوستی (قرمزی، تحریک و خشکی و غیره) شود. به همه این دلایل، استفاده از حوله صورت فقط برای این ناحیه توصیه می شود.

هر چند وقت یکبار باید حوله صورتم را عوض کنم؟

فقط انتخاب مدل مناسب حوله نیست، بلکه باید مرتباً آن را عوض کنید. داشتن یک حوله تمیز برای خشک کردن صورت بسیار مهم است. در واقع، حوله های صورت به دلیل باقی مانده های آرایش، تعریق، محصولات آرایشی، باکتری ها و غیره به سرعت کثیف می شوند… باکتری های روی حوله های کثیف می توانند زخم ها را آلوده کرده و باعث تحریک شوند. بنابراین به یاد داشته باشید که آن را تقریباً روز دوم جایگزین کنید. علاوه بر شستشوی منظم، پس از هر بار استفاده، حوله خود را با هوا خشک کنید زیرا محیط های مرطوب رشد باکتری ها را تشویق می کند. به جای اینکه آن را در یک توپ در یک سبد قرار دهید، بهتر است آن را روی قفسه حوله ای قرار دهید تا سریع خشک شود. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که حمام خود را هوا دهید تا از شر کپک و کپک خلاص شوید. این امر به ویژه برای پوست مستعد لک بسیار مهم است.