چگونه (و چند بار) حوله های خود را تمیز کنید

شما باید هر سه روز یکبار حوله های کثیف خود را با حوله های تمیز تعویض کنید، اما این بدان معنا نیست که باید فوراً آنها را بشویید. اگر ابتدا چند قدم بردارید، حوله‌ها می‌توانند تا روز لباس‌شویی با خوشحالی در حوله شما زندگی کنند. در اینجا بهترین راه‌هایی برای تازه و تمیز نگه‌داشتن حوله‌هایتان آمده است که پس از گپ زدن با کارشناسان و ارجاع به سال‌های تست حوله خودمان یاد گرفتم.

سلول‌های مرده پوست، باکتری‌ها و حتی عرق می‌توانند به سرعت روی حوله‌های شما جمع شوند، بنابراین استفاده از حوله تازه هر سه روز یک قانون ساده برای همه انواع حوله است.

البته می توانید آنها را بیشتر تغییر دهید. سوزه داولینگ می‌گوید اگر روزانه دوش می‌گیرید، سه روز برای تعویض مناسب است، اما اگر بیشتر دوش می‌گیرید ممکن است بخواهید حوله‌هایتان را بیشتر عوض کنید. همچنین تعویض حوله بعد از هر بار استفاده خوب است. این کاری است که پاتریک ریچاردسون انجام می دهد تا از خشک کردن صورت خود در روز دوم یا سوم با تری که قسمت تاریک ماه خود را دیده است، اجتناب کند.

هنگامی که حوله ای آماده است، ریچاردسون می گوید که ابتدا باید اجازه دهید در هوا خشک شود. آن را روی میله دوش یا کناره وان بیندازید تا زمانی که احساس نم نکند، سپس می‌تواند تا روز شستشو در لباس‌های کثیف بدون خطر ایجاد بوی بد یا رشد باکتری‌ها زندگی کند.

بسیاری از درمان‌های لکه‌دار اگر زمان داشته باشند، بهتر عمل می‌کنند، بنابراین سعی کنید این کار را زمانی انجام دهید که حوله‌های خود را در انبوه لباس‌های کثیف قرار می‌دهید.

حوله ها به طور منحصر به فردی در معرض بسیاری از اقلام مراقبت از پوست و مو قرار می گیرند که می تواند گاهی اوقات به طور دائمی آنها را لکه دار کند. کارن جونز از Frontgate می گوید که پراکسید بنزوئیل و اسیدهای آلفا هیدروکسی به ویژه می توانند حوله ها را سفید کنند، بنابراین قبل از پاک کردن دست ها یا صورت خود روی آنها، برچسب ها را بررسی کنید – سفید کردن برای همیشه است.

ما پیشنهاد می‌کنیم حوله‌های دستی تیره یا ارزان قیمت را فقط برای آرایش و مراقبت از پوست نگه دارید. ریچاردسون توصیه می‌کند از دوستش پیروی کند: «همه حوله‌های او سفید هستند، اما او پارچه‌های شستشوی مشکی برای آرایشش دارد».

سفیدکننده می‌تواند برخی از لکه‌ها را از بین ببرد، اما سفیدکننده‌های کلر برای حوله‌های رنگی کاملاً ممنوع است، و ریچاردسون خاطرنشان کرد که حوله‌های سفید اساساً رنگ می‌شوند. او گفت: «پنبه به طور طبیعی سفید نیست. استفاده از سفید کننده کلر حتی حوله های سفید را نیز تغییر رنگ می دهد. در عوض می‌توانید سفیدکننده‌های اکسیژنی و ایمن مانند OxiClean را امتحان کنید.

clean everything towels 2048px 5982 چگونه (و چند بار) حوله های خود را تمیز کنید

حوله‌های جدید را حداقل یک بار قبل از استفاده بشویید. تولید کنندگان نرم کننده هایی را برای نرمی، مواد شیمیایی برای اشباع رنگ و حتی مقادیر کمی فرمالدئید را برای کمک به کاهش چین و چروک اضافه می کنند. جونز توصیه می‌کند دو بار آن‌ها را بشویید تا پرزهای اضافی پاک شوند. در آزمایش حوله‌ای که انجام دادیم، متوجه شده‌ام که بیشتر مواد نهایی بعد از حدود پنج بار شستشو کاملاً شسته می‌شوند.

بیشتر برچسب‌های مراقبتی روی حوله‌ها می‌گویند که آنها را در یک چرخه ظریف با آب سرد بشویید. جونز و داولینگ این را دوم می‌کنند، و در آزمایش حوله‌ای ما، من همین کار را انجام می‌دهم تا حس، جمع شدگی، جذب و محو شدن رنگ را با دقت مقایسه کنم. این بهترین شانس را به حوله‌های شما می‌دهد تا رنگ و لطافت خود را در طول زمان حفظ کنند، اما در طول سال‌ها، پس از مریض شدن شخصی در خانه‌ام، همه حوله‌هایمان را چند بار در یک چرخه بهداشتی بسیار داغ شسته‌ام. خوبه. ریچاردسون ترجیح می‌دهد حوله‌هایش را در آب گرم با چرخه‌ی سرعت «با کمی صابون» بشویید. دو قاشق غذاخوری در یک بار کافی است و تعداد بیشتری می‌تواند باقیمانده باقی بماند.

داولینگ پیشنهاد می‌کند که حوله‌ها را جدا از سایر لباس‌ها بشویید تا از «اقلامی که می‌توانند پارچه را بکشند یا گیر کنند، مانند لباس‌های دارای زیپ، قلاب یا نوار چسب» اجتناب کنید.

اگر حوله‌هایتان را از قبل برای لکه‌دار کردن آماده کرده‌اید، قبل از گذاشتن آن‌ها در خشک‌کن، آن‌ها را بررسی کنید تا ببینید تمیز هستند یا خیر. لکه‌ها در خشک‌کن قرار می‌گیرند، بنابراین اگر اولین شستشو درست نشد، حوله‌های خود را دوباره تمیز کنید و بشویید تا ببینید آیا لکه از بین می‌رود یا خیر.

هر متخصصی که با آنها صحبت کرده‌ام و هر مقاله و کتاب تمیزکاری که با آنها مشورت کرده‌ام می‌گویند نرم‌کننده‌های پارچه هرگز نباید روی حوله‌ها استفاده شوند – من هرگز از آنها در آزمایش حوله استفاده نمی‌کنم. جونز می‌گوید: «نرم‌کننده‌ها و ورق‌های خشک‌کن می‌توانند در طول زمان لایه‌ای بسازند و حوله‌ها را کمتر جذب کنند.»

اگر نمی‌توانید از احساس نرم و غیر ساکنی که این افزودنی‌ها به حوله‌های شما می‌دهند دست بکشید، گهگاه از آن‌ها استفاده کنید، اما برای جلوگیری از تجمع مداوم آن‌ها را بیشتر بشویید. حوله ها یک وظیفه دارند، اما جذب آب از بدن شما هستند، پس چرا اصلاً عملکرد آنها را همسترینگ می کنید؟ داولینگ استفاده از توپ های خشک کن پشمی را توصیه می کند، روشی که به طور گسترده توصیه می شود، اما ما هنوز آن را آزمایش نکرده ایم.< /span>

داولینگ توصیه می‌کند به‌جای اینکه حوله‌های خود را با یک بازوی بزرگ در خشک‌کن قرار دهید (مانند من)، ابتدا هر حوله را تکان دهید. از چرخاندن آنها به شکل توپ جلوگیری می کند و میزان رطوبتی که در خود نگه می دارند را کاهش می دهد. به علاوه، به گفته او، می تواند زمان خشک شدن را کاهش دهد و به جلوگیری از چین و چروک کمک کند.

حوله های خود را با حرارت کم خشک کنید تا به پارچه آسیب نرسد و به محض خشک شدن آن ها را بردارید. ریچاردسون گفت که باقی ماندن آنها در حوله باعث فرسودگی لبه های حوله می شود که سریعتر از بقیه حوله خشک می شوند. اگر حوله‌ها هنوز لکه‌های مرطوب دارند، آن‌ها را چند دقیقه دیگر در خشک‌کن بچسبانید یا فقط آن‌ها را صاف بگذارید تا کاملا خشک شوند.

اگر بعد از بیماری یا جراحت حوله‌ها را تمیز می‌کنید و می‌خواهید آن‌ها را ضدعفونی کنید، می‌توانید گاهی حوله‌های خود را روی حرارت زیاد خشک کنید. خشک کن بهترین ابزار برای از بین بردن میکروب ها و عوامل بیماری زا است. برخی می توانند از شستشوی آب گرم جان سالم به در ببرند، اما هوای گرم و خشک تقریباً همه چیز را از بین می برد.